‘Sauna from Finland’ brengt sauna’s naar de wereld

‘Sauna from Finland’ brengt sauna’s naar de wereld | Kirami

 Image removed. Kuvat Sauna from Finland: Anna Ruotanen 

 

Hoe we de Finse sauna-ervaring op de (wereld)kaart zetten 

Begin dit jaar trad Kirami toe tot het ‘Sauna from Finland’-netwerk, een professioneel netwerk dat streeft naar maximale zichtbaarheid voor de Finse sauna en saunabeleving. De producten van de aangesloten bedrijven worden gekoppeld aan de saunacultuur en krijgen internationale erkenning. Voor Kirami biedt het lidmaatschap van het netwerk mogelijkheden om de sales te boosten, zowel in Finland als daarbuiten.

 

Sauna from Finland | Hoe we de Finse sauna-ervaring op de (wereld)kaart zetten | Kirami
Hoe we de Finse sauna-ervaring op de
(wereld)kaart zetten 

“‘Sauna from Finland’ wil ’s werelds beste sauna-ervaringen creëren. We willen zoveel mogelijk mensen de kans bieden om de voordelen van een authentieke Finse sauna te ervaren, naast de voordelen op het vlak van algemeen welzijn. We weerleggen vooroordelen rond sauna’s en zetten de merknaam van de Finse sauna in de kijker. Een saunabezoek omschrijven we bewust als een saunabeleving; dit levert ook voor veel Finnen tal van nieuwe ideeën op”, aldus Elina Heininen, Communications & Event Manager van ‘Sauna from Finland’.

De saunabelevenis bezorgt een saunabezoek een totaal nieuwe dimensie, zo meent Heininen: het past binnen de traditie, zorgt voor een blijvende indruk en is een positieve en unieke ervaring voor gebruikers van sauna’s, om nog maar te zwijgen over de positieve impact op hun welzijn.

“De Finse saunabelevenis is allesomvattend en prikkelt meerdere zintuigen. Het omvat alle aspecten van een saunabezoek: kalmeren vóór de sauna, de sauna voorbereiden en elke vorm van technologie gewoon in de kleedkamer achterlaten. In de sauna zelf is het kwestie van de stenen van de kachel te besprenkelen met water en verder hoef je enkel nog te relaxen. Je kunt gebruikmaken van saunageuren, een stukje zwemmen en in de hottub zitten, of buiten afkoelen. En na de sauna kun je een hapje eten en tijd doorbrengen met je vrienden. Dit alles vormt de allesomvattende belevenis die we willen uitdragen.”

 

De Finse sauna wereldwijd in de kijker 

Het netwerk streeft ernaar de grootste sauna-expert ter wereld te worden.

“Mensen zijn constant op zoek naar nieuwe manieren van mentaal en lichamelijk welzijn in hun dagelijkse leven. De Finse saunabelevenis is hiervoor een ideale oplossing – en we zien de interesse groeien, zeker in deze tijden. De sauna is een ideale plaats om tot rust te komen, te relaxen en de dagelijkse bekommernissen even een halt toe te roepen, om nog maar te zwijgen van de vele wetenschappelijk aangetoonde gezondheidsvoordelen. Toen het coronavirus de wereld lamlegde, zagen we dat er overal steeds meer sauna’s werden geplaatst. Niet alleen in Finland, maar ook op plaatsen zoals Duitsland. Logisch: mensen hebben steeds meer over voor hun eigen welzijn.”

“Ook het feit dat de Finse sauna nu deel uitmaakt van de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed, heeft bijgedragen tot de groeiende interesse voor saunabezoeken. Deze erkenning verstevigt de positie van Finland als specialist op het vlak van sauna’s. Mensen zijn op zoek naar authentieke oplossingen: goedkope imitaties of zogenaamde Finse sauna’s die in de praktijk veel te warm en droog zijn en waar je geen water op de stenen kunt sprenkelen, of die zo koud zijn dat je je kleren kunt aanhouden vóór het sporten, of dat je rustig een tijdschrift kunt lezen of surfen op je smartphone”, aldus Heininen.

 

Sauna from Finland | De Finse sauna wereldwijd in de kijker | Kirami FinVision -sauna
De Finse sauna wereldwijd in de kijker 

 

Het netwerk bezorgt de aangesloten bedrijven meer naamsbekendheid

Het netwerk zet de Finse saunabeleving wereldwijd in de kijker.

Elina Heininen ‘Sauna from Finland’ | Kirami FinVision -sauna
Elina Heininen Sauna from Finland

“Ons doel is om alle personen en bedrijven ter wereld te bereiken die actief zijn in de sauna- en welzijnssector. Vandaag focussen we voornamelijk op Duitsland en Duitstalig Europa, de VS, China, Japan en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast promoten we via allerlei activiteiten de zichtbaarheid van de saunabelevenis en de groei aan ervaringen in Finland.”

Dankzij het netwerk kunnen bedrijven hun producten extra in de kijker zetten.

“Ondernemingen kunnen hun producten naar voren schuiven binnen het volledige plaatje van saunabelevenissen, en zo hun producten en diensten nóg interessanter maken. Het uitgangspunt is om de verschillende soorten producten te koppelen aan de saunacultuur. De leden van het netwerk krijgen zichtbaarheid in onze communicaties op social media en op onze website, en bovendien kunnen ze bijvoorbeeld ook gebruikmaken van onze Finse en buitenlandse events of kunnen ze meedoen aan gedeelde standen op internationale beurzen.”

‘Sauna from Finland’ omvat wereldwijd een duidelijk en helder netwerk.

“We beschikken over uitgebreide internationale netwerken en er sloten zich al meer dan 20 buitenlandse ondernemingen aan. Deze leden verkopen producten van de Finse saunabelevenis en promoten de authentieke Finse saunaoplossingen in hun thuisland. We staan steeds in nauw contact met deze ondernemingen”, zo verklaart Elina Heininen.

 

‘Sauna from Finland’ omvat wereldwijd een duidelijk en helder netwerk | Kirami
‘Sauna from Finland’ omvat wereldwijd een duidelijk en helder netwerk. 

 

Hulp bij export

Kirami beschouwt het lidmaatschap van ‘Sauna from Finland’ als een unieke opportuniteit om te communiceren over de gedeelde ervaring van baden en van saunagebruik. Verder hoopt Kirami dat het ’Sauna from Finland’-netwerk helpt bij export en bij internationale marketing.

“Ons doel is om de verkoop van hottubs en sauna’s te blijven boosten, zowel in Finland als daarbuiten. Het netwerk beschikt wereldwijd over uitmuntende internationale contacten en zichtbaarheid, wat ons zeker helpt”, zo stelt Mika Rantanen, Managing Director bij Kirami.

“Het netwerk heeft overal ter wereld fantastische contacten opgebouwd – dit maakt ons werk eenvoudiger omdat we niet alles van nul moeten starten.”

 

Ons doel is om de verkoop van hottubs en sauna’s te blijven boosten, zowel in Finland als daarbuiten | Kirami FinVision -sauna
Kuva: Kirami - Ons doel is om de verkoop van hottubs en sauna’s te blijven boosten, zowel in Finland als daarbuiten.

 

Op de website en via social media vind je meer info over het ‘Sauna from Finland’-netwerk:

Sauna from Finlandin missiona on rakentaa maailman parhaita saunaelämyksiä | Kirami

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn,

YouTube, Pinterest, Homepage

Sauna culture has been chosen as the first Finnish tradition on the UNESCO intangible cultural heritage list

Wellbeing before, during and after sauna