Kirami AB ondersteunt de Zweedse Kirami-dealers

Eric Wennerholm | Lange samenwerking met Kirami Oy | Kirami AB

 

Qua verkoop van hottubs in Zweden is Eric Wennerholm niet aan zijn proefstuk toe. Na 20 jaar is het het moment om terug te blikken en ons te vertellen over de manier waarop hij begon als Kirami-verdeler. Sinds 2020 is hij aan de slag als CEO van Kirami AB, de Zweedse zusteronderneming van Kirami Oy. 

“Toen ik 2000 begon met de verkoop van hottubs in Stockholm, waar ik met mijn gezin woon, was de makrt van houtgestookte hottubs nog vrij nieuw. Dat gold zeker voor de modellen die wij verkochten: onze hottubs waren gemaakt van aluminium en hadden een externe houtkachel. Een absolute nieuwigheid en de mensen hadden het nooit eerder gezien, maar dat kon hun enthousiasme niet verhinderen!”

“Enkele jaren later stootte ik op Kirami. Reeds bij de eerste ontmoetingen voelde ik meteen een klik. Zij stonden nóg verder in de ontwikkeling van aluminium hottubs en kachels, die wij al verkochten. Ik merkte ook dat zij echt op openstonden voor nieuwe ideeën en hierin geïnteresseerd waren. En aangezien onze verkoop in Zweden gestegen was en we nood hadden aan grotere volumes, was het een waar plezier om met Kirami in zee te kunnen gaan.”

 

Lange samenwerking met Kirami Oy

Eric Wennerholm | Blik op de toekomst | Kirami Ab
Eric Wennerholm - Blik op de toekomst

“De samenwerking met Kirami is altijd leuk geweest. Je merkt dat de productontwikkeling enorme stappen zet, vooral dankzij de oprechte interesse in wat wij vroegen en door begrip over hoe de producten gebruikt werden.

Na enkele jaren samen materialen te hebben onderzocht, startten we met de productie van hottubs met plastic binnenkant. Voor de binnenkant gebruikten we polyetheen plastic omdat dat een echt veilig materiaal is. Bovendien is het zeer hygiënisch en is er geen risico op kneuzingen. Het gaat om een materiaal dat volledig homogeen is en volledig gekleurd is, zonder afzonderlijke lagen.”

 

Blik op de toekomst

“Kirami Oy-CEO Mika Rantanen en ik spraken erover om meer te kunnen doen op de Zweedse markt. Afgelopen winter waren Kirami en ik volledig klaar om die stap te zetten en richtten we Kirami AB op in Zweden. Zo’n afzonderlijke onderneming was noodzakelijk gezien de grote groei in Zweden van de voorbije jaren en gezien de groei van het aantal Zweedse retailers. Er was dus een grote behoefte aan een lokaal kantoor waar retailers en eindklanten terecht konden.”

“Kirami AB is een zusteronderneming van Kirami Oy en biedt via onze retailers ondersteuning aan de Zweedse markt. Het spreekt voor zich dat we onze verdelers en natuurlijk ook de eindgebruikers een goede ondersteuning willen bieden, vóór en na de aankoop. We zijn er rotsvast van overtuigd dat een zo goed mogelijke ondersteuning de enige kans op succes is.”

“Ons toekomstplan is om te blijven groeien, mét behoud van de allerbeste kwaliteit op het vlak van onze producten en van onze dienstverlening. Daarnaast zullen we ook in de buurlanden Noorwegen en Denemarken onze positie verstevigen.”

 

Klant foto Bengt | Hoogstaande producten en Zweedstalige klantenservice | Kirami AB
Klant foto Bengt - Original Tiny: Hoogstaande producten en Zweedstalige klantenservice

 

Hoogstaande producten en Zweedstalige klantenservice

“Zweden staan over het algemeen positief tegenover Finse producten. De naamsbekendheid van Kirami is gegroeid en staat voor hoge kwaliteit en voor een eerlijke aanpak. De grote zin voor kwaliteit en voor goede afwerking van Kirami herken je in alle takken van het bedrijf, gaande van de materiaalkeuze tot productie, levering, marketing en support.”

“Kirami AB biedt een Zweedstalige klantenservice aan. Alhoewel Zweden er geen enkel probleem mee hebben om Engels te spreken, kiezen ze toch graag voor Zweeds als ze technische details willen uitleggen. Eindklanten en retailers kunnen ons voor eender welke vraag bellen.”

“Een van de grootste motivaties voor mij is de oprechte interesse van klanten in producten, voor en na de aankoop. Vaak horen we elkaar nog jaren en ik haal er voldoening uit om te zien hoeveel plezier ze aan hun hottubs beleven. Vaak ontstaan goede ontwikkelingsideeën eigenlijk dankzij input van onze geliefde ‘hottubbers’.”

 

Eric Wennerholm

+46 770 17 50 55

eric.wennerholm@kirami.se